O północy w Sylwestra zatrzymałam licznik lektur AD 2023. Pora na zresetowanie i zaczynam nowy czytelniczy rok. W 2023 nie osiągnęłam postawionego sobie celu, choć nie mam z tego powodu wielkich wyrzutów sumienia, bo byłam bardzo, bardzo blisko. Założyłam sobie 104 lektury w ciągu roku co daje 2 książki tygodniowo. To i tak bardzo duże wyzwanie i czytelnicza dyscyplina. Nie wspominając o podnoszeniu statystyki krajowej. Dotarłam do 97 tytułów. Było blisko…
Jaki był ten 2023 rok pod kątem książek? Dla mnie wyśmienity. Trafiałam w same pewniaki. Większość przeczytanych uzyskała maksymalne noty, znacznie mniej było tych na „czwórkę”. Fakt, boję się stawiać na nieznane nazwiska, nie lubiane gatunki, ale robię czasem odstępstwo od normy i fajnie, gdy jestem mile zaskoczona.
W roku 2024 stawiam sobie podobne wyzwanie. Niech zostanie górnym pułpem to magiczne 104. Ponieważ miniony rok obfitował w ciężkie okresy, gdy padałam z przemęczenia i trochę też wpadłam w wir i nałóg seriali na interenetowej platformie – to poświęcony filmom czas zabrał mi ten, który spędziłabym z książką. Tak na to patrząc z pewnością spokojnie cel został by nawet podwyższony o kilka tytułów. Ale nic na siłę. Trzeba robić to na co się ma ochotę i tak do tego podchodzę.
Pora zacząć odliczanie. LEKTURY 2024 START!!!!
- Opowieść o zimowym kotku – Holly Webb – styczeń – nota 5
- Inni ludzie – J.C. Tudor – styczeń – nota 5
- Zapytaj astronautę – Tim Peake – styczeń – nota 5
- Himalaya.Wyprawa na krawędź życia – Wojciech Nerkowski – styczeń – nota 5
- Kredziarz – J.C. Tudor – styczeń – nota 5
- Kocia szajka i gondola przemytników (tom 7 cyklu) – Agata Romaniuk – styczeń – nota 5
- Do ostatneij kropli krwi (tom 11 cyklu Katie Magire) – Graham Masterton – styczeń – nota 5
- Córki latarnika – Jean E. Pendziwol – styczeń – nota 5
- Preskot – Katherine Applegate – styczeń – nota 5
- Mężczyzna, którego nigdy nie spotkałam – Elle Cook – styczeń – nota 5
- Przydaj się. Siedem zasad lepszego życia – Arnold Schwarzenegger – styczeń/luty – nota 5
- Nordowymi ścieżkami Augustyna Necla – Mirosław Kuklik – luty – nota 5
- Zniknięcie Annie Thorne – J.C. Tudor – luty – nota 5
- Korespondencja z wybrzeża – Jerzy Bandrowski – luty/marzec – nota 5
- Ulica Pazurkowa – Na tropie Ogryzka (tom 1) – Aleksandra Struska-Musiał – luty – nota 5
- Ulica Pazurkowa – Zaklinacz kotów (tom 4) – Aleksandra Struska-Musiał – luty – nota 5
- Wirus (tom 1 cyklu Wirus) – Graham Masterton – luty/marzec – nota 4+
- Ulica Pazurkowa – Nowi lokatorzy (tom 2) – Aleksandra Struska-Musiał – luty – nota 5
- Ulica Pazurkowa – Matylda i Klopsik (tom 3) – Aleksandra Struska-Musiał – luty – nota 5
- Przeżyć raka – Joanna Górska, Robert Szulc – luty – nota 5
- Kawa – instrukcja obsługi najpopularniejszego napoju na świecie – Ika Graboń – luty – nota 5
- Minka i jej kocie przygody – Anna Bichalska – luty – nota 4+
- Kacper Niewypał – Obłędne notatki – Stephan Pastis (tom 1 cyklu) – luty – nota 5
- Żona lekarza – Daniel Hurst – marzec – nota 5
- Kocioł – pierszy astroMIAUta – Marta Rydz-Domańska – marzec – nota 5
- Przyjrzyj się – David Ellis – marzec – nota 5
- Kruche życie pancernika – Arleta Remiszewska – marzec – nota 5
- Miasteczko w Islandii – Godmundur Andri Thorsson – marzec – nota 5
- Kot Philo i złota bastet – Katarzyna Ryrych – marzec – nota 5
- Kot, który nauczał zen – James Norbury – marzec – nota 5
- Frankie – Jochen Gutsch, Maxim Leo – marzec – nota 5
- Historia o mewie i kocie który uczył ją latać – Luis Sepulveda – marzec – nota 5
- Moje dni w antykwariacie Morisaki (tom 1) – Satoshi Yagisawa – marzec – nota 5
- Nero Corleone – kocia historia – Elke Heidenreich – marzec – nota 5
- Moje miejsce w antykwariacie Morisaki (tom 2)- Satoshi Yagisawa – marzec/kwiecień – nota 5
- Straszyć nie jest łatwo – Marcin Pałasz – marzec / kwiecień – nota 5
- Trim – kota kartografa – Matthew Flinders – kwievień – nota 4+
- Tajemnica domu Uklejów – Aneta Jadowska – kwiecień – nota 5
- O bardzo leniwym kocie – Franziska Biermann – kwiecień – nota 4+
- Krwawa kąpiel nad Krutynią (3 tom serii „Kryminał z pazurem”) – Marta Matyszczak – kwiecień – nota 5
- Mów mi Majkel – Helen Cat – kwiecień – nota 5
- Pamiętnik kota Edgara – Frederic Pouhier – kwiecień – nota …
- Duchy Bałtyku. Podróże wzdłuż niemieckiego wybrzeża – Paul Scraton – kwiecień – nota…
- Cwaniak – kot z wyspy wikingów – Barbara Gawryluk – kwiecień – nota…
Fot. Latarnica / grudzień 2023